
O programie:
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Programu szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe w wysokości 90.600zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Dzięki programowi zakupiono:
2 x Drukarka 3D z akcesoriami, laptopem i skaner,
Długopisy 3D z akcesoriami,
Narzędzia do realizacji nagrań dźwięku i obrazu – zestaw studyjny ( 2 x statyw, 2x softbox z gniazdem, 2 x żarówki fotograficzne, greenscreen mobilny), mikrofon nakamerowy, mikroport, statyw, gimbal, aparat fotograficzny z funkcją filmowania)
Roboty edukacyjne z akcesoriami,
Mebletj: ławki, witryna, szafy, biurko, krzesła obrotowe, regały z szufladami,
Narzędzia techniczne tj: wypalarki do drewna, pistolety do kleju z akcesoriami, stacja lutownicza z akcesoriami, zestaw do elektroniki (mikrokontrolery z czujnikami),
Klocki mini wafle oraz klocki magnetyczne,
Tablice sucho ścieralne
Apteczka i gaśnica
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki, informatyki w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.



Roboty Code Rocky
Roboty Code Rocky były zastosowane podczas lekcji informatyki, jako pomoc dydaktyczna wspomagająca programowanie w programie Scratch. Ten program oferuje wiele zaawansowanych funkcji i instrukcji, dzięki niemu możemy programować zachowanie się robota.
Uczniowie tworzyli aplikacje w programie Scratch.

Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.
Uczniowie sterowali ruchem robotów.
Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.
Uczniowie łączyli się z robotem za pomocą sieci bezprzewodowej WiFi oraz Bluetooth.
Robot Codey Rocky umożliwia uczniom szybkie i proste kodowanie na ekranie zarówno ze smartfonu, tabletu jak i komputera.

Na lekcjach informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia projektów 3D, który działa online. Wykonywanie projektów 3D polega na zasadzie łączenia ze sobą gotowych elementów i brył. Dzięki dostosowaniu ich rozmiarów i proporcji można otrzymać różne prace, niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Symbol HUSARIA – film z wydruku


Breloczek na klucze
Projekt 3D

Zdjęcia


Film

Pomoce dydaktyczne – stożek
Projekt 3D

Film

Pomoce dydaktyczne – walec
Projekt 3D

Film
Pomoce dydaktyczne – układ współrzędnych
Zdjęcie

Film

Roboty Code Rocky były zastosowane jako pomoc dydaktyczna.
Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.
Uczniowie sterowali ruchem robotów.
Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.
Na zajęciach dodatkowych z informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia ozdób na choinkę. Niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.




Na zajęciach dodatkowych z informatyki korzystaliśmy
z programu mLink2 i programowaliśmy roboty pisząc aplikacje. Roboty Code Rocky były podpięte do komputerów za pomocą kabla USB.
Na lekcji z informatyki w programie Tinkercad projektowaliśmy linijkę.
Niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.





Wydrukowane linijki:




Na zajęciach z informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia projektów na drukarkę 3D. Niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Pomoce dydaktyczne – ostrosłup
Zdjęcia
Film

Na lekcji z informatyki w programie Tinkercad projektowaliśmy trójwymiarową flagę Polski.

Na lekcji z informatyki w programie Tinkercad projektowaliśmy ozdoby na choinkę
a
Wydruki 3D



Wydruk 3D – motyl

Wydruk 3D – myszka



