O programie:
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Programu szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe w wysokości 90.600zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Dzięki programowi zakupiono:
2 x Drukarka 3D z akcesoriami, laptopem i skaner,
Długopisy 3D z akcesoriami,
Narzędzia do realizacji nagrań dźwięku i obrazu – zestaw studyjny ( 2 x statyw, 2x softbox z gniazdem, 2 x żarówki fotograficzne, greenscreen mobilny), mikrofon nakamerowy, mikroport, statyw, gimbal, aparat fotograficzny z funkcją filmowania)
Roboty edukacyjne z akcesoriami,
Mebletj: ławki, witryna, szafy, biurko, krzesła obrotowe, regały z szufladami,
Narzędzia techniczne tj: wypalarki do drewna, pistolety do kleju z akcesoriami, stacja lutownicza z akcesoriami, zestaw do elektroniki (mikrokontrolery z czujnikami),
Klocki mini wafle oraz klocki magnetyczne,
Tablice sucho ścieralne
Apteczka i gaśnica
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki, informatyki w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Roboty Code Rocky
Roboty Code Rocky były zastosowane podczas lekcji informatyki, jako pomoc dydaktyczna wspomagająca programowanie w programie Scratch. Ten program oferuje wiele zaawansowanych funkcji i instrukcji, dzięki niemu możemy programować zachowanie się robota.
Uczniowie tworzyli aplikacje w programie Scratch.
Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.
Uczniowie sterowali ruchem robotów.
Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.
Uczniowie łączyli się z robotem za pomocą sieci bezprzewodowej WiFi oraz Bluetooth.
Robot Codey Rocky umożliwia uczniom szybkie i proste kodowanie na ekranie zarówno ze smartfonu, tabletu jak i komputera.
Na lekcjach informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia projektów 3D, który działa online. Wykonywanie projektów 3D polega na zasadzie łączenia ze sobą gotowych elementów i brył. Dzięki dostosowaniu ich rozmiarów i proporcji można otrzymać różne prace, niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.
Symbol HUSARIA – film z wydruku
Breloczek na klucze
Projekt 3D
Zdjęcia
Film
Pomoce dydaktyczne – stożek
Projekt 3D
Film
Pomoce dydaktyczne – walec
Projekt 3D