Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png

O programie:

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach Programu szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe w wysokości 90.600zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Dzięki programowi zakupiono:

2 x Drukarka 3D z akcesoriami, laptopem i skaner,

Długopisy 3D z akcesoriami,

Narzędzia do realizacji nagrań dźwięku i obrazu – zestaw studyjny ( 2 x statyw, 2x softbox z gniazdem, 2 x żarówki fotograficzne, greenscreen mobilny), mikrofon nakamerowy, mikroport, statyw, gimbal, aparat fotograficzny z funkcją filmowania)

Roboty edukacyjne z akcesoriami,

Mebletj: ławki, witryna, szafy, biurko, krzesła obrotowe, regały z szufladami,

Narzędzia techniczne tj: wypalarki do drewna, pistolety do kleju z akcesoriami, stacja lutownicza z akcesoriami, zestaw do elektroniki (mikrokontrolery z czujnikami),

Klocki mini wafle oraz klocki magnetyczne,

Tablice sucho ścieralne

Apteczka i gaśnica
 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki, informatyki w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-3.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-4.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie przecinek-300x4.jpg





Roboty Code Rocky
Roboty Code Rocky były zastosowane podczas lekcji informatyki, jako pomoc dydaktyczna wspomagająca programowanie w programie Scratch. Ten program oferuje wiele zaawansowanych funkcji i instrukcji, dzięki niemu możemy programować zachowanie się robota.

Uczniowie tworzyli aplikacje w programie Scratch.



Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03270.JPG



Uczniowie sterowali ruchem robotów.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03268.JPG



Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03273.JPG

Uczniowie łączyli się z robotem za pomocą sieci bezprzewodowej WiFi oraz Bluetooth.

Robot Codey Rocky umożliwia uczniom szybkie i proste kodowanie na ekranie zarówno ze smartfonu, tabletu jak i komputera.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03288.JPG

Na lekcjach informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia projektów 3D, który działa online. Wykonywanie projektów 3D polega na zasadzie łączenia ze sobą gotowych elementów i brył. Dzięki dostosowaniu ich rozmiarów i proporcji można otrzymać różne prace, niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Symbol HUSARIA – film z wydruku

Breloczek na klucze

Projekt 3D

Zdjęcia

Film