Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png

O programie:

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

W ramach Programu szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe w wysokości 90.600zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Dzięki programowi zakupiono:

2 x Drukarka 3D z akcesoriami, laptopem i skaner,

Długopisy 3D z akcesoriami,

Narzędzia do realizacji nagrań dźwięku i obrazu – zestaw studyjny ( 2 x statyw, 2x softbox z gniazdem, 2 x żarówki fotograficzne, greenscreen mobilny), mikrofon nakamerowy, mikroport, statyw, gimbal, aparat fotograficzny z funkcją filmowania)

Roboty edukacyjne z akcesoriami,

Mebletj: ławki, witryna, szafy, biurko, krzesła obrotowe, regały z szufladami,

Narzędzia techniczne tj: wypalarki do drewna, pistolety do kleju z akcesoriami, stacja lutownicza z akcesoriami, zestaw do elektroniki (mikrokontrolery z czujnikami),

Klocki mini wafle oraz klocki magnetyczne,

Tablice sucho ścieralne

Apteczka i gaśnica
 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki, informatyki w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności. 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-3.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-4.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie przecinek-300x4.jpg





Roboty Code Rocky
Roboty Code Rocky były zastosowane podczas lekcji informatyki, jako pomoc dydaktyczna wspomagająca programowanie w programie Scratch. Ten program oferuje wiele zaawansowanych funkcji i instrukcji, dzięki niemu możemy programować zachowanie się robota.

Uczniowie tworzyli aplikacje w programie Scratch.



Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03270.JPG



Uczniowie sterowali ruchem robotów.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03268.JPG



Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03273.JPG

Uczniowie łączyli się z robotem za pomocą sieci bezprzewodowej WiFi oraz Bluetooth.

Robot Codey Rocky umożliwia uczniom szybkie i proste kodowanie na ekranie zarówno ze smartfonu, tabletu jak i komputera.

C:\Users\zsp05_20\Documents\roboty\DSC03288.JPG

Na lekcjach informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia projektów 3D, który działa online. Wykonywanie projektów 3D polega na zasadzie łączenia ze sobą gotowych elementów i brył. Dzięki dostosowaniu ich rozmiarów i proporcji można otrzymać różne prace, niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Symbol HUSARIA – film z wydruku

Breloczek na klucze

Projekt 3D

Zdjęcia

Film



Pomoce dydaktyczne – stożek

Projekt 3D

Film

Pomoce dydaktyczne – walec

Projekt 3D

Film

Pomoce dydaktyczne – układ współrzędnych

Zdjęcie

Film

Roboty Code Rocky były zastosowane jako pomoc dydaktyczna.

Uczniowie programowani trasę, po jakiej poruszał się robot.

Uczniowie sterowali ruchem robotów.

Uczniowie programowali wyświetlanie się na ekranie robota różnych figur.

Na zajęciach dodatkowych z informatyki korzystaliśmy z programu Tinkercad do tworzenia ozdób na choinkę. Niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Na zajęciach dodatkowych z informatyki korzystaliśmy
z programu mLink2 i programowaliśmy roboty pisząc aplikacje. Roboty Code Rocky były podpięte do komputerów za pomocą kabla USB.

Na lekcji z informatyki w programie Tinkercad projektowaliśmy linijkę.
Niektóre z nich wydrukowaliśmy na drukarce Banach School.

Wydrukowane linijki: