Serdecznie zapraszamy do udziału w drugiej edycji konkursu tanecznego „NAKRĘĆ SIĘ!”.
Konkurs dedykowany jest dla uczniów klas I – V.
Regulamin i szczegóły konkursu w grafice poniżej.
Czas nadsyłania zgłoszeń z nagraniami do 10.05.2024 r.

Zajęcia w świetlicy prowadzone przez uczniów naszej szkoły.

W marcu uczniowie Kacper Wojtysiak z klasy 6a oraz Kuba Banasiewicz z klasy 6b poprowadzili interesujące zajęcia ze sztuk walk. Kacper Wojtysiak reprezentuje boks olimpijski trenując w klubie bokserskim 06 Kleofas AZS AWF Katowice, natomiast Kuba Banasiewicz reprezentuje karate KYOKUSHIN trenując w Michał Krzak Karate. Każdy z nich specjalizuje się w innej dziedzinie, ale zarówno Boks olimpijski jak i Karate mogą być doskonałym sposobem na rozwijanie umiejętności, budowanie pewności siebie i utrzymanie zdrowia. Uczniowie pokazywali że każda z tych dyscyplin uczy samodyscypliny, wytrwałości i odpowiedzialności oraz ważne są także umiejętności radzenia sobie z emocjami i kontrolowania agresji.
Trzymamy kciuki za dalsze sportowe sukcesy i dziękujemy za ciekawe zajęcia.

Spotkanie biblioteczne

5 grudnia do naszej świetlicy zawitał gość. Odwiedziła nas Pani Aleksandra pracująca w pobliskiej Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia 24. Opowiedziała nam co to jest biblioteka oraz kto i po co może z niej korzystać. Następnie wyjaśniła nam jakie lektury w niej znajdziemy i która z filii posiada księgozbiór tylko dla dzieci. Doradziła jak dobierać książki do swoich zainteresowań. Na spotkaniu Pani Aleksandra przedstawiła książki o tematyce świątecznej. Opowiadała o świątecznych zwyczajach i tradycjach. Na koniec spotkania pokazała nam jak pięknie udekorować łańcuch na choinkę.

Konkurs plastyczny “Stwórz swojego stwora”
Na konkurs wpłynęło 36 prac. Jury nagrodziło 5.
Wygrani otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
Wszystkim dziękujemy za udział w konkursie, a zwycięzcom
gratulujemy.
I miejsce Marcelina Zielińska, kl. 3a
I miejsce Liliana Żyguła, kl. 2b
II miejsce Anastasiia Arabadzhy, kl. 3b
III miejsce Amelia Pałgan, kl. 3a
III miejsce Michalina Hupacz, kl. 1a.

Wyniki Konkursu na Najpiękniejszą Dynię:


Do tegorocznej edycji konkursu świetlicowego NA NAJPIĘKNIEJSZĄ DYNIĘ zgłoszone zostały 44 dynie!
Jury miało niełatwe zadanie, ponieważ wszystkie dynie zachwycały pomysłowością i oryginalnością.


Oto lista Laureatów:
1 miejsce – Lena Kurzyńska -kl.2a
2 miejsce -Marcelina Zielińska -kl.3a
2 miejsce – Liliana Żyguła -kl.2b
3 miejsce – Danyil Khvyliuk-kl.2b
3 miejsce – Wojciech Gajek -kl.2b
3 miejsce -Karol Juchniewicz -kl.2a
4 miejsce – Jan Czogała – kl.2b
4 miejsce – Krystian Kubiak -kl.1 b
Wyróżnienia:
Lilianna Bielak -3a
Julia Komin-2b
Yuliana Khvyliuk-3a
Michalina Hupacz-1a
Ulia Chaluch -2b
Antoni Hankus -2b
Lena Markowska -1a
Kornelia Komin-1a
Natan Oleśkiewicz-3a

Dyplomy:

Regulamin konkursu

WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA KLAS I-III “ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI”

Na konkurs wpłynęło 27 prac. Po wstępnej weryfikacji 17 zakładek przeszło do oceny przez Jury.


Dyplom uczestnictwa zdobyły:
Gosia Mitosz
Lila Bielak
Lena Kurzyńska
Hania Kloś
Natalia Babuchowska
Daria Panko
Maja Atłas

Wyróżnienia zdobyli:
Dominik Tomczak
Eliza Włodarczyk
Michalina Hupacz
Zlata Hallitska


III miejsce
Amelia Pałgan
Danyil Khvyliuk
Yuliana Khvyliuk


II miejsce
Marcelina Zielińska
Lila Żyguła

I miejsce
Anastasiia Arabadzhy

Nagrody rzeczowe i dyplomy otrzymali wszyscy, którzy zdobyli wyróżnienia oraz miejsca I, II, III.
Dziękujemy za udział w konkursie. Wygranym serdecznie
GRATULUJEMY.

Regulamin konkursu

Program dla szkół

W roku szkolnym 2023/2024 nasza szkoła przystąpiła po raz kolejny do „Programu dla szkół”, który jest kontynuacją programów „Owoce i warzywa w szkole” oraz „Szklanka mleka” realizowanych w ubiegłych latach. „Program dla szkół” skierowany jest do dzieci uczęszczających regularnie do szkół podstawowych, tj. dzieci klas I-V szkół. Celem „Programu dla szkół” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych w ich codziennej diecie na etapie, na którym kształtują się ich nawyki żywieniowe oraz upowszechnianie zdrowej, zbilansowanej diety i wzrost świadomości społecznej w tym zakresie wśród dzieci i rodziców. Program ma również na celu propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach podstawowych. Program ma kreować prozdrowotne postawy i zachowania dzieci, dlatego będą im udostępniane produkty o wysokich walorach zdrowotnych, świeże i niskoprzetworzone: porcja owocowo-warzywna – składająca się z jednego produktu owocowo-warzywnego (tj. jednego owocu albo jednego warzywa albo jednego soku określonego w rozporządzeniu MRiRW) – jabłka, gruszki, śliwki, truskawki, kalarepy, marchewka, rzodkiewka, pomidorki, papryka słodka oraz soki i przeciery owocowe; porcja mleczna – składa się z jednego produktu mlecznego (tj. mleka albo przetworu mlecznego określonego w rozporządzeniu MRiRW) – mleko białe, kefir naturalny, jogurt naturalny oraz twarożek naturalny. Aby skutecznie kształtować nawyki żywieniowe dzieci samo udostępnianie im produktów nie wystarczy. Dlatego dzieci będą uczestniczyły w specjalnych działaniach edukacyjnych prowadzonych zgodnie z wytycznymi MEN przez szkoły, a mającymi na celu naukę samodzielnego dokonywania właściwych wyborów żywieniowych, zasad zdrowego odżywiania w szczególności poznania korzyści diety bogatej w owoce, warzywa, produkty mleczne oraz poszerzenie wiedzy dzieci na temat ich pochodzenia, uprawy i produkcji oraz jak postępować, aby nie marnować żywności. W ramach ww. działań, w każdym semestrze roku szkolnego, będą realizowane co najmniej dwa z poniższych działań: organizowanie konkursów tematycznych, organizowanie wycieczek do gospodarstw rolnych, gospodarstw ogrodniczych, zakładów przetwórstwa owoców i warzyw, w tym gospodarstw ekologicznych lub zakładów przetwarzających produkty mleczne, a także wycieczek na lokalne rynki, na których produkty te są oferowane, organizowanie warsztatów kulinarnych, zakładanie i prowadzenie ogródków szkolnych, w tym w formie grządek na parapecie, upraw w workach i donicach, wspólne spożywanie drugiego śniadania, połączone z degustacją owoców, warzyw, mleka i ich przetworów, z możliwością spożywania produktów regionalnych i ekologicznych, stosowanie innych sposobów upowszechniania informacji o korzyściach płynących ze spożywania owoców, warzyw, mleka i ich przetworów, w szczególności przez organizowanie wystaw, przygotowywanie prezentacji oraz wydawanie gazetek. Powyższe działania obejmują każdorazowo edukację z zakresu: zasad zdrowego żywienia; pochodzenia i uprawy owoców i warzyw oraz produkcji produktów mlecznych; przeciwdziałania marnotrawieniu żywności, w tym upowszechnianie wiedzy jak przechowywać i przygotowywać żywność oraz jak postępować z odpadami spożywczymi i kuchennymi. W zależności od rodzaju ww. działań ich wykonanie może również obejmować upowszechnianie informacji o zasadach rolnictwa ekologicznego, w tym znakowania produktów ekologicznych.
WARUNKI UDZIAŁU W „PROGRAMIE DLA SZKÓŁ” W ROKU SZKOLNYM 2023/2024 W związku z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 sierpnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu dla szkół, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zachęca do zapoznania się z nowymi Warunkami udziału w „Programie dla szkół” w roku szkolnym 2023/2024 wprowadzonymi Zarządzeniem Nr 123/2023 Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia 05.09.2023 r.
Powyższe zmiany oraz dodatkowe informacje dotyczące programu zamieszczone są na stronie https://www.gov.pl/web/arimr/program-dla-szkol-22-23 oraz https://www.programdlaszkol.org/szkoly/index.

Otwórz zdjęcie

Szanowni Rodzice!
Karta zapisu dziecka do świetlicy z klas I – III do pobrania pod linkiem: karta.

Podsumowanie projektu „Zabawa sztuką”.

W 2023 roku świetlica realizowała Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką” edycja 2022/2023. Projekt realizowany był od 19.09.2022 r. do 31.05.2023 r. Projekt bazuje na założeniach Friedricha Froebla, a jednym z podstawowych założeń pedagogiki freblowskiej jest zabawa. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką” odnosi się do świata sztuki, w kontekście sztuk plastycznych (tj. malarstwo, rzeźba, architektura, rysunek, fotografia, ceramika, wzornictwo itd.).
Projekt został objęty patronatem przez:
• Ministra Edukacji i Nauki,
• Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
• Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka,
• Marszałka Województwa Śląskiego – Jakuba Chełstowskiego,
• Bliżej Przedszkola,
• Sztuka dla dzieci,
• Froebel.pl
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Projekt jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 3 do 18 lat, zatem nasi uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną również zostały objęte projektem.
Cele szczegółowe
• tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
• wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
• zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
• rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
• udział w wystawach i prezentacjach zbiorowych,
• rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
• zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
• kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów,
• doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki,
• przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym w oparciu o wykorzystywanie dzieł sztuki,
• wykorzystywania myślenia i postrzegania matematycznego do rozwiązywania problemów w codziennych w sytuacjach związanych z wykorzystaniem edukacji przez sztukę,
• kształtowanie orientacji przestrzennej,
• rozwijanie zainteresowań światem przyrody poprzez wykorzystywanie dzieł sztuki,
• doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,
• rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz nauczycieli, w tym zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem,
• wspomaganie rozwoju dzieci,
• odkrywanie dziecięcych talentów,
• budowanie więzi w grupie szkolnej,
• rozwijanie wiary we własne możliwości,
• współpraca z środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami kultury, artystami, branie udziału w wyjściach i wycieczkach związanych z tematyką dotyczącą projektu,
• kształtowanie wartości i umiejętności związanych z zachowaniem się w miejscach dotyczących świata sztuki,
• udział w akcjach propagujących działalność twórczą, rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.
W projekcie zadania należało traktować jako propozycje, które zostały dostosowane do możliwości dzieci, zatem zadania realizowane były według mojego pomysłu, z uwzględnieniem kreatywności oraz możliwości dzieci. Kluczowe było odwołanie się do świata sztuki, a celem nie było tworzenia tylko prac plastycznych. Inspirowałam się i dzieliłam się własnymi pomysłami. Umieszczałam zdjęcia na grupie projektowej oraz na stronie szkoły.
Spośród zaproponowanych zadań wraz ze swoją grupą zrealizowałam 8 zadań:
1.”TWAL” – malowaliśmy linią za pomocą kartoników oraz kart. Myślenie linią, to jedna z najpopularniejszych technik wykorzystywanych przez nauczycieli freblowskich.
2.”Nietypowy pędzel” – tradycyjny pędzel zastąpiony wacikami, pomponami, filcem, folią aluminiową lub bąbelkową, piórkami, pomponami, kawałkami papieru, włóczką, liśćmi, trawą itd.
3.”Zakodowany obraz” – Wspólnymi siłami stworzyliśmy abstrakcyjne dzieło odkodowując informację a następnie malowaliśmy kod na podobraziu.
4.”Świąteczna ozdoba” – Picasso, Miró, Mondrian, Klee, Boccioni, Klimt, Dali, Pollock, Matisse, Kandinsky jako inspiracja do wykonania pisanki nawiązującej do jego dzieł(a).
5.”Działamy razem!” – wyszliśmy poza mury placówki i udaliśmy się do Muzeum Śląskiego na wystawę Magdaleny Abakanowicz pt. ’’Bambini’’. Rozłożyliśmy papier, kredki, pastele, ołówki.
6.”Sztuka użytkowa” – coraz częściej nazywana również rzemiosłem artystycznym. Zaprojektowaliśmy i przygotowaliśmy wspólnie przedmiot, który stał się nie tyle ozdobą, co faktycznie spełnił się w formie użytkowej czyli kalendarz adwentowy.
7. „Architekci” – każde państwo rozpoznawalne jest za sprawą jakiejś budowli. Budując z klocków stworzyliśmy miniaturki wybranego symbolu architektonicznego.
8.”Ekspresjonizm abstrakcyjny” – (action painting) – Malarstwo akcji, to spontaniczne rozlewanie farb, chlapanie.
Kluczowym elementem w naszych pracach okazała się spontaniczność w tworzeniu. Projekt cieszył się w naszej świetlicy ogromną popularnością i budził wiele pozytywnych emocji.
Opiekunem projektu była wychowawca świetlicy mgr Wojtysiak Justyna.

Certyfikat – lekturki spod chmurki

Podczas zajęć świetlicowych chętne dzieci uczestniczyły w zajęciach w ramach projektu edukacyjnego „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” wspierających rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III. Głównym założeniem zajęć „Czytam z klasą, lekturki spod chmurki” było rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci, a pośrednio także rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi. Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą, która była inspiracją do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków. Założeniem było także doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz zachęcenie rodziców do czytania dzieciom. Zaproponowanie dzieciom alternatywnego (do telewizji i Internetu) sposobu spędzania wolnego czasu.
Projekt składał się z trzech modułów:
I MODUŁ – podróże po Polsce
II MODUŁ – podróże po Europie
III MODUŁ -podróże po świecie.
W każdym z modułów nauczyciel wraz z dziećmi wybierał jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której uczniowie wykonywali zadania, minimum cztery. Lektury były czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów. Po zakończeniu każdego z modułów nauczyciel wprowadzał sprawozdanie na stronie organizatora, który po zatwierdzeniu modułu przyznawał potwierdzenie jego realizacji oraz dostęp do kolejnego modułu.
Pokazano dzieciom, że czytanie jest alternatywą dla komputera lub telewizora, że jest modne i fascynujące. Zajęcia czytelnicze kojarzyły się dzieciom z radością, a nie obowiązkiem, z ciekawym spędzaniem czasu, a nie nudą, z odnajdywaniem siebie w literaturze, z poznawaniem świata, ze śmiechem i radością.

Certyfikat – świetliczaki na tropie kolorów

W roku szkolnym 2022/2023 realizowany był projekt edukacyjny “Świetliczaki na tropie kolorów świata”.
Zadaniem uczestników było wykonanie minimum 12 zadań z podanego przez organizatorów zestawu. Barwy flagi olimpijskiej symbolizujące poszczególne kontynenty, były tematem przewodnim trzeciej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego w ramach Akademii Świetlicowej, tj.: „Świetliczaki na tropie… kolorów Świata”. Poruszaliśmy się po 6 modułach (5 dotyczących barw olimpijskich odpowiadających kolejno: Europie, Azji, Afryce, Ameryce i Australii z Oceanią i 1 wspólny „Kolorowy” w odniesieniu do wszystkich kontynentów).

Z każdego z modułów wybraliśmy po 2 zadania do realizacji, z ostatniego 3. Udział w projekcie był wspaniałym przeżyciem dla każdego uczestnika.
Mogliśmy podróżować w różne, jeszcze nieznane nam miejsca, poznać najodleglejsze zakątki świata, Zachwycić się pięknem przyrody, poznać gatunki fauny i flory, o których nie mieliśmy pojęcia. Zobaczyć jak wielki jest świat i jak ciekawie go odkrywać. Uczestnicy projektu byli zafascynowani podejmowanymi tematami. Wykazywali inicjatywę i sami chcieli przygotowywać ciekawostki w celu poszerzenia tematu. Prace plastyczne, które przygotowywali rozwijały ich wyobraźnię, wrażliwość estetyczną, dawały radość i zadowolenie oraz rozwijały manualnie i motorycznie.

Podsumowanie akcji #ZDROWOROSNA


Nasza szkoła zgłosiła się do akcji #ZDROWOROSNA, organizatorem której jest firma W. Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o. Szkoła otrzymała pakiety edukacyjne do wysiewu koperku ogrodowego. Celem zajęć było wdrożenie uczniów do samodzielnego wysiewu nasion w warunkach domowych. Uczniowie klas 1-3 zapoznali się z etapami wegetacji rośliny od nasionka do owocu, poznali sposoby oraz warunki potrzebne do uprawy roślin, rozwijali umiejętności przyrodnicze oraz poznali sposoby zapobiegania marnotrawieniu żywności.

Nie tylko kartka i kredka w użyciu 🙂 Świetliczaki pracują też z własnym ciałem w ramach ogólnopolskiego programu „Zdrowo i Sportowo”. Kilka razy w miesiącu rozciągamy się, bawimy ruchowo i poznajemy sposoby na relaks oraz wyciszenie… Nie każdemu się chce, ale w grupie zawsze znajdzie się motywacja 💪

Podsumowanie półkolonii zimowych

Turnus I – 16.01-20.01.2023 r.

Turnus II – 23.01-27.01.2023 r.

Akcja „Wylosuj Anioła„

Akcja charytatywna w której ponownie nasi uczniowie zaangażowali się pełnym sercem i po raz kolejny wysłali własnoręcznie stworzone kartki dla dzieci ze oddziału Hematologii, Onkologii i Transplantologii Dziecięcej Uniwersytetu Szpitala Dziecięcego w Lublinie.

W tym roku na katowicki rynek w Katowicach trafiła bombka wykonana przez nauczyciela naszej szkoły p. Wojtysiak Justynę.

Miękki, puchaty i taki z łatką. 25 listopada swoje święto obchodziła najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka – Pluszowy Miś. Także w naszej szkole dnia 25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Uczniowie klas młodszych mogli przynieść do szkoły swojego ulubionego pluszowego przyjaciela, który niewątpliwie umilił im czas spędzony w szkole. Z tej okazji wychowawcy świetlicy p. Justyna, p. Ania oraz p. Ania z biblioteki zorganizowały gry i zabawy integracyjne, w których uczestniczyły klasy 1-3 oraz najstarsza grupa przedszkolna.

Świetlica ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Katowicach omówiła technikę ”TWAL”. Uczniowie stworzyli własne freblowskie dzieła oraz wykonali zadanie „Nietypowy pędzel” malowali nietypowymi pędzlami: patyczkami do uszu, plastikowymi sztućcami, korkiem i kartonikami o różnym zakończeniu.

Dzień zdrowego śniadania

Dzień zdrowego śniadania Jak doskonale wiemy, śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem w ciągu dnia. Daje nam zastrzyk pozytywnej energii i wpływa na prawidłowy rozwój organizmu. Dlatego też, jak co roku 8 listopada, przystąpiliśmy do akcji „Śniadanie Daje Moc”. Uczniowie w tym dniu zapoznali się z zasadami zdrowego odżywiania oraz higieną spożywania posiłków. Podczas wspólnego śniadania delektowali się kolorowymi, pysznymi, a przede wszystkim zdrowymi smakołykami w postaci kanapek, sałatek, pasy oraz surowych owoców i warzyw.

Dnia 29 października 2022 roku zakończył się konkurs świetlicowy na ,,Najładniejszą dynię” 🎃🎃🎃Przyniesiono wiele dyń wykonanych w ciekawy i zabawny sposób. Czas ekspozycji prac był niestety krótki ze względu na niewielką trwałość tego warzywa.
4 listopada ogłoszono wyniki :
I miejsce -Julia Komin (kl.1)
II miejsce – Damian Mastej (kl.3)
III miejsce -Anastasiia Arabadzhy (kl.2)
Nagroda publiczności – Mykola Cheklyshev (kl.2)
Wszyscy biorący udział w konkursie otrzymali dyplomy, nagrody oraz słodkie upominki.
Gratulujemy! Dziękujemy za tak liczny udział w konkursie. ❤️

Dzień dyni

Festiwal Twórczości

Świetlica szkolna ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Katowicach zrealizowała we wrześniu „Festiwal Twórczości„ nawiązując do dzieł Seurata, Kandinsky’ego. Uczniowie wykonali własne dzieła w odniesieniu do twórczości Yayoi Kusama „Kropki, kropeczki” .

„Festiwal Tworczosci” w świetlicy szkolnej – czyli od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna. Jak co roku świetlica obchodziła Międzynarodowy Dzień Kropki🔘 Dzień Kropki to dzień wyobraźni, odwagi, w którym motywem przewodnim jest kropka .⚫️🟠 w ramach Projektu „Zabawa sztuką” zapoznaliśmy się z twórczością Yayoi Kusama, nawiązywaliśmy również do dzieł Seurata i Kandinsky’ego.
🟡stworzyliśmy prace plastyczne wykorzystując patyczki
🟢nie mogliśmy przejść obojętnie obok historii Vashti przedstawionej w książce pt. ”Kropka” (P. Reynolds)
🔵wykorzystując aplikację Quiver zaprojektowaliśmy własne kropki 3D
🟣uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych
🔴budowaliśmy pewność siebie i pobudzaniem kreatywność

ZAPRASZAMY WAS DO UDZIAŁU W KONKURSIE WIELKANOCNYM NA RĘCZNIE WYKONANEGO ZAJĄCZKA

Pierwszy turnus półkolonii zimowych w Szkole Podstawowej nr 2

W piątek w doskonałych humorach zakończyliśmy pierwszy turnus półkolonii organizowanych przez naszą szkołę. Pierwszy turnus półkolonii zimowych w Szkole Podstawowej nr 2 rozpoczął się 14.02.2022r szaloną zabawą w sali zabaw „Nibylandia”. ????????????‍♀️ We wtorek odbyły się bardzo interesujące warsztaty edukacyjne, których tematem był: „Fascynujący świat mrówek”. ???????? Na zajęciach dowiedzieliśmy się na temat tajemniczych owadów jakimi są mrówki, m.in jak wygląda przekrój mrowiska, jakiej wielkości jest na żywo królowa,a nawet dzięki specjalnym okularom mogliśmy zobaczyć świat okiem mrówki. W ten dzień również zorganizowaliśmy w szkole „Dzień pizzy” ????????????, podczas którego wspólnie omawialiśmy ciekawostki na temat historii pizzy oraz zakończyliśmy pracą plastyczno-techniczną wykonując razem pizzę 3D.???? Kolejny dzień upłynął nam pod znakiem sensorycznych warsztatów w kinie „Kosmos” , gdzie wykonywaliśmy własnoręcznie slime. ????Warsztaty poprzedzone były bardzo ciekawą projekcją filmową pt. ”Co w duszy gra”. ???????? W czwartek byliśmy na seansie w kinie. Obejrzeliśmy film pt. „O czym marzą zwierzęta” .???????????????????? Ostatni dzień spędziliśmy kreatywnie w sali zabaw „1000 klocków” dając się ponieść naszej wyobraźni. ????Mając do dyspozycji miejsce z taką dużą ilością klocków rozbudzaliśmy wyobraźnię przestrzenną, poprawiając przy tym zdolności manualne.

Propozycja na dziś 5.01.2022

Kochane dzieci czy wiecie że dziś , czyli 5 stycznia obchodzimy Dzień Bitej Śmietany?
Święto powstało na cześć urodzin Aarona S. „Bunny” Lapina, który w 1948 roku wynalazł bitą śmietaną w sprayu, słynną Reddi-wip.
Wiecie, jak się ją robi? Po prostu ubija się śmietanę?

No niby tak, ale użyta do ubijania śmietana musi mieć odpowiednią zawartość tłuszczu, powinna być przed ubijaniem schłodzona oraz ubijana nie może być za długo! A dodatki? Przecież żeby była pyszna, to trzeba się trochę postarać!
Poczytajcie na ten temat w naszych materiałach poniżej.

( załącznik nr 1 oraz 2 )

A jak świętować Dzień Bitej Śmietany? Bardzo prosto. Wystarczy przygotować lub zaopatrzyć się w jakiś pyszny deser czy ciasto z bitą śmietaną w roli głównej.
Nasze propozycje również znajdziecie w powyższym materiale.

Lecz pamiętajcie, że bita śmietana jest produktem, zawierającym zazwyczaj więcej niż 30% tłuszczu, zatem po tak wysokokalorycznym posiłku trzeba być bardziej aktywnym 🙂 

Poniżej kliknijcie w link aby zobaczyć propozycje ćwiczeń :

Rodzaje śmietany

Dzień białej śmietany

Dzisiejsza propozycja zabaw na dzień 4 stycznia 2022

Drogie dzieci 🙂 Pozostańmy jeszcze dziś w temacie noworocznym, zapoznajcie się z poniższym tekstem
”O Nowym Roku i młynarzu Sylwestrze”
(załącznik nr 1 ),
a następnie przeczytajcie ciekawostki związane z tradycjami noworocznymi obchodzonymi w różnych krajach.
(załącznik nr 2
Na koniec zachęcamy Was do sprawdzenia swoich wiadomości wykonując prosty test w formie zabawy . 
https://wordwall.net/pl/resource/27106480

 

3 stycznia 2022 r.

Kochani świetlica szkolna ma dla Was propozycję zajęć na spędzenie czasu wolnego.

Dzisiaj przesyłamy Wam różne zabawy, możecie spośród tych propozycji wybrać sobie, to co Wam odpowiada. 




Proszę, kliknijcie na poniższą kartkę.

22 grudnia 2021 r.

Drogie dzieci!
Dzisiaj ostatni dzień przed świętami zapraszamy Was do zabawy. Mamy nadzieję, że zamieszczone propozycje przypadną Wam do gustu :).
Kliknijcie w link https://docs.google.com/document/d/17M7BNXDE7g3OvweEE6dXn6spVZFvktgp9eRRxitNjKg/edit?usp=sharing

Następne propozycje zajęć pojawią się 3 stycznia 2022 r.
Serdecznie Was zapraszamy!

Kochane dzieci z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku życzymy Wam i Waszym bliskim zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń oraz wielu prezentów pod choinką.

21 grudnia 2021 r. Kochane dzieci! 
Oto dzisiejsze propozycje zabawy, nauki i relaksu.
Zachęcamy do skorzystania z naszych pomysłów.
Miłej zabawy! Należy kliknąć w link, a pojawią się różne zadania. 

embarassed

https://docs.google.com/document/d/1OOhdh6NNMiltPYAsreWWvk_HRu6TDO0wsi0hjFa7piA/edit?usp=sharing

Drogie Dzieci! ???? Jeśli: ✒odrobiłaś/odrobiłeś prace domowe, ????zapoznałaś/zapoznałeś się z bieżącą lekcją, ????‍♀️????‍♂️ bardzo Ci się nudzi, ????chcesz się zrelaksować, to zapoznaj się z propozycjami świetlicy szkolnej na ten czas. Na tej stronie będą umieszczane propozycje ciekawego spędzenie czasu ????

Propozycja na dziś. 20 grudnia 2021 r.

Wszystko co musicie tylko zrobić to wejść w link, gdzie umieściliśmy dla Was interaktywne zadania. ⬇️⬇️

Dodatkowo możecie wypełnić karty ☃️link do kart.

Akcja WYLOSUJ ANIOŁA

Strach, ból, samotność i niepewność – choremu dziecku i jego rodzinie podczas leczenia w szpitalu onkologicznym towarzyszą trudne emocje. Członkowie fundacji „Gdy Liczy się Czas” postanowili zainicjować akcję pisania kartek dla dzieci „WYLOSUJ ANIOŁA”, która ma na celu wsparcie oraz wywołanie uśmiechu na twarzach małych pacjentów. Akcja WYLOSUJ ANIOŁA powstała z inicjatywy rodziców dzieci leczonych na oddziale Hematologii, Onkologii i Transplantologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie.
Bardzo się cieszymy że nasi uczniowie z ZSP5 dołączyli do akcji i z chęcią stworzyli kartki oraz listy dla dzieci ???? Zaangażowali się w tym całym sercem i z ogromną przyjemnością wysłaliśmy paczkę cudownych kartek.
Zachęcamy do udziału w tak szlachetnej akcji nie tylko w okresie świątecznym ???? Akcja WYLOSUJ ANIOŁA – wyślij kartkę do dziecka w szpitalu onkologicznym
https://www.zwrotnikraka.pl/akcja-wylosuj-aniola-wyslij-kartke-chorego-dziecka/

Wycieczka do Wielkiej Fabryki Elfów
W piątek 10 grudnia klasa 3b odwiedziła Wielką Fabrykę Elfów w Katowicach. Podczas 2 godzinnego spotkania uczniowie rozwiązywali szereg zadań, aby odnaleźć Zagubione Nutki. Pod opieką Elfów wzięły udział w aktywnościach ruchowych, zadaniach na współpracę oraz napisały list do Świętego Mikołaja, po to, aby na koniec zabawy się z nim spotkać.

Dnia 25 listopada w świetlicy organizowaliśmy DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA. 

Świetlica świętuje Odzyskanie Niepodległości 

W piątek 29 października obchodziliśmy Dzień Dyni. Ponadto nasi uczniowie uczestniczyli w konkursie organizowanym w świetlicy szkolnej na najpiękniejszą dynię. Rodzice wraz z dziećmi zachwycili nas swoimi pomysłami oraz pięknym wykonaniem. Trudno było zdecydować, która dynia jest tą najpiękniejszą,dlatego zdecydowaliśmy że wszystkie zostaną nagrodzone. 
W ten sposób wszyscy zostali docenieni za zaangażowanie i kreatywność.
Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i spróbowali swoich sił w konkursie a efekty zobaczcie sami na zdjęciach.

Dzień dyni

Szanowni Rodzice!
Karta zapisu dziecka do świetlicy z klas I – III do pobrania pod linkiem: karta.

Światowy Dzień Wody

Link do tablicy: http://linoit.com/users/ZSP5Swietlica/canvases/%C5%9Awietlica%20

Tablica nowa do zdalnego komunikowania się z uczniami

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/%C5%9AWIETLICA_2020_1

4.12.2020 DZIEŃ ŚLĄSKI

W ramach Dnia Śląskiego!

1) Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o Św. Barbarze. – link

2) Proponujemy Wam konkursy.

– „Śląskie legendy” – regulamin.
– „My Śląskowi przajymy i się tym aszymy” – regulamin.

Zachęcamy do udziału.
Na zwycięzców czekają nagrody.

Tablice do zdalnego komunikowania się z uczniami

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/%C5%9AWIETLICA_2020

https://en.linoit.com/

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/Lekturki%202020

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/Uniwersytet%20Dzieci

Ostatnie dni przed rozpoczęciem nauki zdalnej upłynęły nam na bardzo kreatywnej zabawie. Pomoce dydaktyczne świetlicy powiększyły się o wspaniałe klocki! Mamy do dyspozycji.

  • Molekuły – klocki konstrukcyjne. Różnorodność kształtów i łatwość ich łączenia umożliwia dzieciom nieskończenie wiele możliwości konstruowania przestrzennych budowli. Tworzenie różnych form i kształtów pobudza do logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię i doskonali sprawność manualną. 
  • Jeżyki mobilne – zestaw kolorowych klocków do tworzenia fantastycznych budowli. System łatwego łączenia elementów pozwala tworzyć konstrukcje przestrzenne. 
  • Miniwafle klocki
  • Koła zębate – klocki. 8 kwadratowych platform umożliwia montaż zębatych konstrukcji, które można wprawić w ruch za pomocą korbki. Tworzenie piętrowych modeli umożliwiają zielone trzpienie. Zabawa klockami rozwija twórcze myślenie oraz uwrażliwia na różne zależności konstrukcyjne pomiędzy zamontowanymi elementami.
  • Multiklocki – Do zabaw matematycznych ułatwiających zrozumienie podstawowych działań. Łącząc elementy ze sobą można otrzymać wielokrotność jednego klocka. Zabawa elementami rozwija wyobraźnię, logiczne myślenie, ćwiczy precyzję
  • Gwoździki – Zestawy kolorowych gwoździ służących do tworzenia kompozycji na kratce z tworzywa.

Realizujemy projekt w ramach Uniwersytetu Dzieci “Ekologia. Jak chronić środowisko?”. Omówiliśmy już tematy:

Jaką moc ma empatia?

Czy samochody ogrzewają miasta?

Dlaczego na Ziemi jest coraz cieplej?

Jak z butelek powstają bluzy polarowe?

Jaką rolę odgrywają drzewa w mieście?

    Dowiedzieliśmy się, jak chronić środowisko i czym jest klimat, po co nam drzewa i jak ruch samochodowy wpływa na nasze życie.  Pracowaliśmy kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. Zajęcia pomogą nam trenować kompetencje społeczne i rozszerzą wiedzę przyrodniczą.

    Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z zajęciami. Obserwujcie przyrodę, jak i co się zmienia, zastanówcie się co możemy zrobić, aby żyć bardziej ekologicznie.

Realizujemy innowację pedagogiczną “Let’s read in English”.

Wybrane książki:

Emily Cravett, Monkey and Me
Emily Cravett, Blue Chameleon
Julia Donaldson, What the Jackdaw Saw
Anna Llenas, The Colour Monster

Cele innowacji: 

∙ Kształtowanie nawyków czytelniczych wśród dzieci i rodziców, również w języku angielskim,
∙ Wyrabianie szacunku do literatury,
∙ Kształtowanie umiejętności wykorzystywania poznawczej funkcji literatury,
∙ Rozwijanie chęci nauki języka angielskiego,
∙ Rozwijanie uzdolnień artystycznych dzieci: recytatorskich, plastycznych i aktorskich,
∙ Rozwijanie wiary we własne możliwości,
∙ Propagowanie pozytywnych wzorców kulturowych i osobowych,
∙ Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki.

    Wybrane książki wprowadzają w świat zwierząt oraz ludzi z ich typowymi cechami i przywarami. Dzięki tym książkom dzieci uczą się wrażliwości, empatii oraz zachowań prospołecznych. Książki te uczą optymizmu, zachęcają do walki z przeciwnościami, dostarczają pozytywnych wzorców, oprócz niezaprzeczalnych walorów kształcących i wychowujących.

    Tytuły te oddziałują na emocje, bo mówią o sytuacjach, z którymi dziecko spotyka się na co dzień. Pokazują sposoby zachowania się, uczą samodzielnego rozwiązywania problemów. Słuchając dziecko identyfikuje się z postaciami bohaterów, odnajduje uczucia podobne do własnych, czuje, że pokonanie trudności jest możliwe. 

Dzieci w wieku wczesnoszkolnym lubią kontakt z książką, potrafią być wdzięcznymi słuchaczami, kiedy to nam dorosłym przypadnie w udziale czytanie różnych opowiadań. Dzięki zajęciom osłuchają się z językiem angielskim, wzbogacą zasób słownictwa, zdobędą wiele ciekawych informacji, które zadziwiają i fascynują. 

    Obecnie książka stała się zaledwie jednym z wielu środków umożliwiającym kontakt z kulturą. Wiele dzieci bez umiaru korzysta z komputera, telefonu lub telewizora i jest to dla nich najatrakcyjniejsza forma spędzania czasu wolnego.

    Poprzez zajęcia realizowane w ramach innowacji, chcę pokazać, że czytanie jest alternatywą dla komputera, telefonu lub telewizora, że jest modne i fascynujące.

    Jeżeli zajęcia prowadzone w ramach innowacji będą kojarzyły się dzieciom z radością, a nie obowiązkiem, z ciekawym spędzaniem czasu, a nie nudą, z odnajdywaniem siebie w literaturze, z poznawaniem  świata, to znaczy, że cel został osiągnięty.

    Zdążyliśmy zapoznać się z książką Emily Cravett, Monkey and Me. Rozmawialiśmy o zwierzętach zarówno domowych, jak i tych dzikich, jak o nie dbać, karmić, gdzie występują, co jest dla nich dobre. Każdy z uczestników zajęć stworzył swoją mini książkę na wzór tej czytanej, dobierając swoje ulubione zwierzęta.

    Przeczytaliśmy też fascynującą książkę Anna Llenas, The Colour Monster, która wprowadziła nas w temat uczuć i emocji, których doświadczamy na co dzień. Dzięki kolorowemu potworowi mogliśmy posegregować kolory czyli emocje, poukładać je, nazwać i odkryć ich sens.

    Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z zajęciami. Zachęcam do czytania książek również tych w języku angielskim 🙂

W roku szkolnym 2020/2021 w świetlicy szkolnej dzień umilają Wam Panie: mgr Magdalena Kobylec, mgr Karolina Serafin i mgr Aleksandra Syrek. Dokładamy wszelkich starań, aby nasz wspólny czas był pełen zabawy oraz nauki, ale też beztroski i radości. Możecie brać udział w zajęciach, programach, projektach czy innowacjach przygotowanych przez nas.
Realizujemy międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III “Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” edycja druga EKOlogiczna. Projekt zakłada realizację 3 modułów. W 1 module przeczytaliśmy książkę Marii Terlikowskiej “Drzewo do samego nieba” (dodatkowo “Kapelusz Pani Wrony” Danuty Parlak oraz “Jesień liścia Jasia” Leo Buscagliego), wypełniliśmy lekturniki (pokolorowaliśmy okładkę, podpisaliśmy się i uzupełniliśmy strony związane z pierwszą przeczytaną lekturą) stworzyliśmy wspólne Drzewo Czytelnicze. Każdy uczeń, który przeczyta w domu wybrany tekst, na papierowym, jesiennym listku zapisuje swoje imię oraz tytuł czytanego utworu i umieszcza liść na drzewie. W ten sposób nabierze ono pięknych barw jesieni. Przygotowaliśmy plakat zachęcający innych do czytania papierowych książek. 10 października (Światowy Dzień Drzewa) – w tygodniu poprzedzającym zorganizowaliśmy ŚWIĘTO DRZEWA – konkurs plastyczny.
Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z lekturami. Zachęcam do czytania książek i przesyłania tytułów do zawieszenia na naszym Drzewie Czytelniczym – niech rośnie w siłę. 🙂

Szanowni Rodzice!
Karta zapisu dziecka do świetlicy z klas I – III do pobrania pod linkiem: karta.
Termin oddania karty 4.09.2020.