4.12.2020 DZIEŃ ŚLĄSKI

Proponujemy Wam konkursy z okazji Dnia Śląskiego.

1) „Śląskie legendy” – regulamin.
2) „My Śląskowi przajymy i się tym aszymy” – regulamin.

Zachęcamy do udziału.
Na zwycięzców czekają nagrody.

Tablice do zdalnego komunikowania się z uczniami

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/%C5%9AWIETLICA_2020

https://en.linoit.com/

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/Lekturki%202020

http://linoit.com/users/kapitan_owsianka/canvases/Uniwersytet%20Dzieci

Ostatnie dni przed rozpoczęciem nauki zdalnej upłynęły nam na bardzo kreatywnej zabawie. Pomoce dydaktyczne świetlicy powiększyły się o wspaniałe klocki! Mamy do dyspozycji.

  • Molekuły – klocki konstrukcyjne. Różnorodność kształtów i łatwość ich łączenia umożliwia dzieciom nieskończenie wiele możliwości konstruowania przestrzennych budowli. Tworzenie różnych form i kształtów pobudza do logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię i doskonali sprawność manualną. 
  • Jeżyki mobilne – zestaw kolorowych klocków do tworzenia fantastycznych budowli. System łatwego łączenia elementów pozwala tworzyć konstrukcje przestrzenne. 
  • Miniwafle klocki
  • Koła zębate – klocki. 8 kwadratowych platform umożliwia montaż zębatych konstrukcji, które można wprawić w ruch za pomocą korbki. Tworzenie piętrowych modeli umożliwiają zielone trzpienie. Zabawa klockami rozwija twórcze myślenie oraz uwrażliwia na różne zależności konstrukcyjne pomiędzy zamontowanymi elementami.
  • Multiklocki – Do zabaw matematycznych ułatwiających zrozumienie podstawowych działań. Łącząc elementy ze sobą można otrzymać wielokrotność jednego klocka. Zabawa elementami rozwija wyobraźnię, logiczne myślenie, ćwiczy precyzję
  • Gwoździki – Zestawy kolorowych gwoździ służących do tworzenia kompozycji na kratce z tworzywa.

Realizujemy projekt w ramach Uniwersytetu Dzieci “Ekologia. Jak chronić środowisko?”. Omówiliśmy już tematy:

Jaką moc ma empatia?

Czy samochody ogrzewają miasta?

Dlaczego na Ziemi jest coraz cieplej?

Jak z butelek powstają bluzy polarowe?

Jaką rolę odgrywają drzewa w mieście?

    Dowiedzieliśmy się, jak chronić środowisko i czym jest klimat, po co nam drzewa i jak ruch samochodowy wpływa na nasze życie.  Pracowaliśmy kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. Zajęcia pomogą nam trenować kompetencje społeczne i rozszerzą wiedzę przyrodniczą.

    Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z zajęciami. Obserwujcie przyrodę, jak i co się zmienia, zastanówcie się co możemy zrobić, aby żyć bardziej ekologicznie.

Realizujemy innowację pedagogiczną “Let’s read in English”.

Wybrane książki:

Emily Cravett, Monkey and Me
Emily Cravett, Blue Chameleon
Julia Donaldson, What the Jackdaw Saw
Anna Llenas, The Colour Monster

Cele innowacji: 

∙ Kształtowanie nawyków czytelniczych wśród dzieci i rodziców, również w języku angielskim,
∙ Wyrabianie szacunku do literatury,
∙ Kształtowanie umiejętności wykorzystywania poznawczej funkcji literatury,
∙ Rozwijanie chęci nauki języka angielskiego,
∙ Rozwijanie uzdolnień artystycznych dzieci: recytatorskich, plastycznych i aktorskich,
∙ Rozwijanie wiary we własne możliwości,
∙ Propagowanie pozytywnych wzorców kulturowych i osobowych,
∙ Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki.

    Wybrane książki wprowadzają w świat zwierząt oraz ludzi z ich typowymi cechami i przywarami. Dzięki tym książkom dzieci uczą się wrażliwości, empatii oraz zachowań prospołecznych. Książki te uczą optymizmu, zachęcają do walki z przeciwnościami, dostarczają pozytywnych wzorców, oprócz niezaprzeczalnych walorów kształcących i wychowujących.

    Tytuły te oddziałują na emocje, bo mówią o sytuacjach, z którymi dziecko spotyka się na co dzień. Pokazują sposoby zachowania się, uczą samodzielnego rozwiązywania problemów. Słuchając dziecko identyfikuje się z postaciami bohaterów, odnajduje uczucia podobne do własnych, czuje, że pokonanie trudności jest możliwe. 

Dzieci w wieku wczesnoszkolnym lubią kontakt z książką, potrafią być wdzięcznymi słuchaczami, kiedy to nam dorosłym przypadnie w udziale czytanie różnych opowiadań. Dzięki zajęciom osłuchają się z językiem angielskim, wzbogacą zasób słownictwa, zdobędą wiele ciekawych informacji, które zadziwiają i fascynują. 

    Obecnie książka stała się zaledwie jednym z wielu środków umożliwiającym kontakt z kulturą. Wiele dzieci bez umiaru korzysta z komputera, telefonu lub telewizora i jest to dla nich najatrakcyjniejsza forma spędzania czasu wolnego.

    Poprzez zajęcia realizowane w ramach innowacji, chcę pokazać, że czytanie jest alternatywą dla komputera, telefonu lub telewizora, że jest modne i fascynujące.

    Jeżeli zajęcia prowadzone w ramach innowacji będą kojarzyły się dzieciom z radością, a nie obowiązkiem, z ciekawym spędzaniem czasu, a nie nudą, z odnajdywaniem siebie w literaturze, z poznawaniem  świata, to znaczy, że cel został osiągnięty.

    Zdążyliśmy zapoznać się z książką Emily Cravett, Monkey and Me. Rozmawialiśmy o zwierzętach zarówno domowych, jak i tych dzikich, jak o nie dbać, karmić, gdzie występują, co jest dla nich dobre. Każdy z uczestników zajęć stworzył swoją mini książkę na wzór tej czytanej, dobierając swoje ulubione zwierzęta.

    Przeczytaliśmy też fascynującą książkę Anna Llenas, The Colour Monster, która wprowadziła nas w temat uczuć i emocji, których doświadczamy na co dzień. Dzięki kolorowemu potworowi mogliśmy posegregować kolory czyli emocje, poukładać je, nazwać i odkryć ich sens.

    Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z zajęciami. Zachęcam do czytania książek również tych w języku angielskim 🙂

W roku szkolnym 2020/2021 w świetlicy szkolnej dzień umilają Wam Panie: mgr Magdalena Kobylec, mgr Karolina Serafin i mgr Aleksandra Syrek. Dokładamy wszelkich starań, aby nasz wspólny czas był pełen zabawy oraz nauki, ale też beztroski i radości. Możecie brać udział w zajęciach, programach, projektach czy innowacjach przygotowanych przez nas.
Realizujemy międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III “Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” edycja druga EKOlogiczna. Projekt zakłada realizację 3 modułów. W 1 module przeczytaliśmy książkę Marii Terlikowskiej “Drzewo do samego nieba” (dodatkowo “Kapelusz Pani Wrony” Danuty Parlak oraz “Jesień liścia Jasia” Leo Buscagliego), wypełniliśmy lekturniki (pokolorowaliśmy okładkę, podpisaliśmy się i uzupełniliśmy strony związane z pierwszą przeczytaną lekturą) stworzyliśmy wspólne Drzewo Czytelnicze. Każdy uczeń, który przeczyta w domu wybrany tekst, na papierowym, jesiennym listku zapisuje swoje imię oraz tytuł czytanego utworu i umieszcza liść na drzewie. W ten sposób nabierze ono pięknych barw jesieni. Przygotowaliśmy plakat zachęcający innych do czytania papierowych książek. 10 października (Światowy Dzień Drzewa) – w tygodniu poprzedzającym zorganizowaliśmy ŚWIĘTO DRZEWA – konkurs plastyczny.
Z uwagi na to, że od poniedziałku 9.11.20202 przeszliśmy na nauczanie zdalne wypatrujcie nowych zadań związanych z lekturami. Zachęcam do czytania książek i przesyłania tytułów do zawieszenia na naszym Drzewie Czytelniczym – niech rośnie w siłę. 🙂

Szanowni Rodzice!
Karta zapisu dziecka do świetlicy z klas I – III do pobrania pod linkiem: karta.
Termin oddania karty 4.09.2020.